Ana içeriğe atla

Her Mühendisin Öğrenmesi (Mücadele Etmesi) Gereken 18 Gerçek !

Jon Santavy, Uluslararası İş Ortağı Yöneticisi
Yayımlanma Tarihi:: 31 Mart 2016

Bir endüstri mühendisi olarak amacımız, her geçen gün "değişim" satmaktır.

İşleri daha iyi yapmanın yollarını buluyor ve kalite ve verimliliği artıran süreçler geliştiriyoruz. Ancak, değişikliği satamazsak, bu yeni süreçler asla gerçek olmayacak. İster danışman ya da şirket çalışanı olun, hepimiz aynı zorluklarla yüzleşiyoruz: fikirlerimizi yöneticilere satmamız ve etkilenen her departmana bu fikri uygulamamız gerekiyor.

Herhangi bir değişikliği uygulamadan önce Arena ekibi, değişikliğin etkilerini değerlendirmek için simülasyon kullanır. Simülasyonun sadece mühendislik sürecinin bir parçası olmadığını, aynı zamanda satış sürecinin de hayati bir parçası olduğunu bulduk.

Çoğu şirket değişime karşı dirençli olduğundan, tüm menfaat sahiplerini ikna etmek çok zor bir savaştır - Bazen değişimin maliyeti, bazen değişim zamanı ve bazen de "zaten biz bunları bu şekilde yapmıştık"lar çıkar karşınıza. Ne olursa olsun, mühendisler olarak, değişikliği "satmak" için bu itirazları çözmeye hazır olmalıyız. Bunu yaparak, fikirlerimizi başarıyla satabiliriz. Simülasyonun gerçekten değerli olduğu yer burasıdır. Simülasyon, her paydaşta bulunan  önyargıları ortadan kaldırmaya yardımcı olmak için karşılaştırma yapılmasını sağlar. Simülasyon, karar verme sürecine nesnelliği getirmeye yardımcı olur.

Peki bir fikri nasıl satacağız? Menfaat sahipleri için nelerin önemli olduğunu anlayın. Bir toplantıdan önce tüm olasılıkları ve pozisyonları düşündüğünüzden emin olun çünkü toplantıda bütün baskıyı göğüslemeniz gerekir. "Kör noktalar" olup olmadığını kontrol etmek de önemlidir. Ne gibi şeyler gözden kaçırılmış olabilir?

Waterloo Üniversitesi'nden Dr. Kenneth McKay, simülasyon ve endüstri mühendisliği metodolojileri konusunda 30 yılı aşkın deneyime sahiptir ve bir proje üzerinde çalışırken ve bir fikir satarken hazırlanmak için en önemli şey olarak gördüğü şeyleri paylaşmaktan mutluluk duyar.

Bir simülasyon modelini hazırlarken 13 önemli adım satmadan önce ise 5 adım olarak fikirlerini sıralamaktadır.

Simülasyon Yolculuğu
  1. Projeyi 'doğru' yapmak için asla yeterli zamanınız olmayacaktır.
  2. İhtiyacınız olan tüm verilere sahip olamazsınız. 
  3. Veriler hiçbir zaman 'iyi' değildir - eksiksiz, hatasız veya arzu ettiğiniz düzeyde bir ayrıntıya sahip değilsiniz.
  4. Her zaman varsayımlar yapmanız gerekecek - varsayımın yanlış olması durumunda hassas olanları hassasiyet açısından test etmelisiniz.
  5. Anahtar özellikleri (ör. Kapasite, çalışma oranları) için gerçek bir dünya aklı denetimi yapmanız gerekir.
  6.  Modelleme ve hataları yakalamak için, mümkün olanın teorik sınırlarını anlamalısınız.
  7.  Giriş kaynakları için yollar aramalısınız - dizi bağımlı kurulum, akıllı sıralama ve çizelgeleme ile ne yapılabilir; Bazen sorun sizi zorlar ve çözmeye çalıştığınız şey hakkında size yardımcı olmaz.
  8.  Her zaman bir tıkanıklığın ne olduğunu anlamaya çalışın - bul (onları), yukarıdan ve aşağıdan analizini yapın - bütün ihtimalleri değerlendirin.
  9.  Tahmini sonuçlar ile test etmeyi deneyin - ör. 1'leri her yere koyun, istatistikleri görmek için 100'ü bulmaya çalışın - 'hataları' görmek bu yolla daha kolay.
  10.  Ayrıca, veri erişiminin doğruluğunu test edin - örn. Her alanda farklı bir sayı koyun, her veri referansında istediğinizi aldığınızdan emin olun.
  11.  Tekrarlamaların ve deneylerin mantıklı olmasını sağlayın - Ne değişmeli? Neyi sabit tutmalı?
  12.  Hazırlanma, tekrarlama uzunluğu, tekrarlama sayısı için matematiğin önerdiği süreden daha uzun süre çalıştırın ve kararlı duruma ulaşılmasını sağlamak için verilerinizi kesintisiz bir şekilde test / analiz edin.
  13.  Giriş yollarının (ör. Siparişler) gerçekçi olabilmesi için yeterince değişken olduğundan emin olun.
  
Vaka Süreci - Gerçek Dünya İçin Uygulama
  1.  Bir toplantıdaki birisi raporunuzu okumuş, birkaç sayı yürütmüş, araya girmek için 'büyük' sayıları seçecektir.
  2.  Karşı taraftaki birinin samimi olmayan bir eğilimi olacaktır; Tek bir şey öğrenecek ve meydan okuyacak.
  3.  Müşteri temel ücretlerini ve limitlerini bilir, zor soruları sorar, güveni test eder, kalitenizi test edecektir - açıklayamıyor veya mantıklı hale getiremezseniz, bir sorununuz var demektir.
  4.  Sektörle ilgili bir şeyler bildiğinizden ve modelleme ile ilgili bazı ödevler verdiğinizden emin olun.
  5.  Bir müşteri bazen mantıklı gelmeyen bir şey hakkında spekülasyon yapacak ya da ne kadar bildiğinizi ve durumu hakkında ne düşündüğünüzü görmek için varsayımını değiştirecektir - birçok yoldan test edileceksiniz - onlar para ve kaynakları harcıyor, değer istiyorlar ve uygun sonuçlar bekliyorlar.

İster genç bir mühendis veya 30 yılı aşkın tecrübeye sahip olun Ken'in önerisi fikirlerinizi hazırlamanıza ve satmanıza yardımcı olur, böylece işleri daha iyi yapmanın yollarını bulabilir ve kalite ve verimliliği artıran süreçler tasarlayabilirsiniz. Ken'in yeni bir kitabı -Manufacturing Excellence(Üretim Mükemmelliği)'i incelemenizi öneririm - dış görünüşünde bir emekli üretim planlayıcısı olan birisi, bir fabrikanın yolculuğunun hikayesini anlatıyor; gelişime açık ve proaktif yönetimdeki önde gelen uygulamaların, karşılıklı saygı ve entelektüel sermayeden yararlanan işbirliği felsefesini, ortak kaderi ve ortak felsefeyi temsil eden sağduyulu kavramları elde etmesini sağlıyor. 


Kaynak: https://www.arenasimulation.com/blog/post/18-realities-every-engineer-must-understand-or-struggle
 





 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

7 Adımda Başarılı Kesikli Olay Simülasyon Projesi (Arena)

Jon Santavy,  Uluslararası İş Ortağı Yöneticisi Yayın: Kasım 13, 2015 Bir simülasyon projesinin başarıyla tamamlanması için kanıtlanmış bir yol haritası, kurulmuş bir metodolojiyi takip etmektir. Bu basit kılavuz, simülasyon projeleri ile başarı sağlamada önerdiğimiz temel bir çerçeve sunmaktadır. 1. Adım: İşlevsel Özellikler Belgesini Geliştirin Başarılı bir simülasyon projesinin anahtarı, sorunun açıkça tanımlanmış bir deyimiyle, simülasyon modelinin amacı ve modelin bu soruna nasıl yönelteceği ile başlamaktır. Buna Fonksiyonel Şartname diyoruz. İşlevsel Şartnamede ele alınması gereken temel hususlar şunlardır: Sorunun arka planı Hedefler - Neden bu araştırmayı yapıyorsunuz? Ayrıntılı işlem akışı açıklaması ve diyagramları Değerlendirilecek senaryolar. Anahtar Performans Göstergeleri (KPI) - proje hedeflerine dayalı İncelenecek sistemin sınırları Giriş ve Çıkış veri gereksinimleri Animasyon gereksinimleri Sistem varsayımlarını tanımlayın Hedefe uygun çıktıları ta...

Arena Nedir?

Arena bir "İş Süreçleri Simülasyon Yazılımı"dır.  İş süreci ile ilgili kararlarınızı vermeden önce ortaya çıkabilecek etkilerini anlayın. İş süreçleri, boyutunuz veya sektörünüz ne olursa olsun her tür organizasyonda bulunur. Açıkça tanımlanmış ve düzenli olarak optimize edilmişlerse şüphesiz şirketinizin başarısı ve karlılığı için katkıda bulunacaklardır. Belirli bir iş sürecini simule etmek veya modellemek, bu işlemi nasıl geliştireceğiniz konusunda analiz etme ve karar verme becerisi kazandırır. İş süreçleri modelleme yazılımı sayesinde, kararlarınızdan herhangi bir mali yankı ortaya çıkmadan önce iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.  İş süreci simülasyonu, aşağıdaki soruları cevaplama becerisini sağlar; Performans hedeflerimize nasıl ulaşabiliriz?  Kaynakları ne zaman artıracağız ya da azaltacağız?  Bu operasyonel değişikliğin etkisi ne olacak?  Bulgularımı kuruluşa nasıl gösterebilirim?  İş Süreçleri modelleme, aşağıdakileri gerçekleştirme olan...

Ajan Tabanlı Sorunları Çözmek için Ayrık Olay Simülasyonunu Kullanma (Arena)

Mark Grabau, Uzman Veri Bilimcisi Yayınlanma Tarihi: 29 Şubat 2016 On yıl önce, ajan tabanlı modellemeye (ATM) ilk girişimim, Columbus, Ohio'daki bir özel perakendecinin mağaza operasyonları üyesi olarak gelişti. Amaç, markete, yıl içerisinde ve haftanın gününe göre en iyi alışveriş yapan müşteriyi ve ilişkili davranışı ortaya çıkarmak için bir mağazayı modellemekti. Averill Law'un Simülasyon Modellemesi ve Analizi adlı "Simülasyon İncil'i" nin son baskısına danışarak, birçok uzmanla röportaj yaptıktan sonra, Dr. Law'a göre  ATM'nin sadece KOS (kesikli olay simülasyonu)'un özel bir örneği olduğunu keşfetmekten memnuniyet duydum. Eğer bu doğru ise, genel amaçlı bir KOS programında perakende simülasyon için alışveriş modelleri oluşturmak mümkün olmalıdır. Ben başladığımda Ohio Dayton'da bir yüksek öğrenim kurumuna danıştım. Arena'da yapılamayacağını düşünmüştüm ... Ancak yapılabilirdi ve yaptım.   KOS paketleri oluştu...