Ana içeriğe atla

Boolean İfadeleri

Arena Simülasyon Danışmanı Melanie Barker
Yayınlanma Tarihi: 29 Ocak 2016


İpuçları başlıklı bu sayımızda Boolean ifadeleri üzerinde duracağız. Boolean ifadeler, gerçek veya yanlış olarak değerlendirilebilen 2 + 2 == 4 gibi mantıksal ifadelerdir. Açıklamalarda, AND (&&) ve OR (||) daha karmaşık ifadeler oluşturmak için kullanılabilir. Açıklanan ifadelerle, ifadelerin potansiyel sonuçlarını anlamak için aşağıdaki gibi bir doğruluk tablosu geliştirilebilir.

  

Arena bir Boolean ifadesini değerlendirdiğinde, yanlış ifadelere 0, doğru ifadeler için 1 değerini atar. Boolean ifadeler, değişkenleri veya nitelikleri kullandıklarında Arena'da yararlı olabilir. Örneğin, Tip 2'nin bir bölümü diğer bölüm türlerinden daha uzun bir gecikmeye ihtiyaç duyarsa, bu bölüm 2. Tip olup olmadığını değerlendirmek için bir Boolean ifadesi ekleyerek ve ardından ek gecikmeyi bu ifadenin sonucuyla çarparak yapabilir.

 

Boolean ifadeleri TNOW gibi diğer sistem değişkenlerini de kullanabilir. Bir üretim hattı, simülasyon ilerledikçe daha iyi parçalar üretirse, denetim geçme oranı sistem saatine dayanabilir. Zaman arttıkça, geçiş oranı artar.


Son bir not - TNOW veya diğer zaman tabanlı ifadeleri değerlendirmek için Boolean ifadeleri kullanacaksanız, temel saat birimleri saatte bile olsa değeri baz saat birimlerine dönüştürmek için HoursToBaseTime () gibi bir işlev kullanmayı düşünün. Temel saat birimleri daha sonra değiştirilirse, bu sizin ifadenizi koruyacaktır.


Kaynak: https://www.arenasimulation.com/blog/post/boolean-expressions 

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

7 Adımda Başarılı Kesikli Olay Simülasyon Projesi (Arena)

Jon Santavy,  Uluslararası İş Ortağı Yöneticisi Yayın: Kasım 13, 2015 Bir simülasyon projesinin başarıyla tamamlanması için kanıtlanmış bir yol haritası, kurulmuş bir metodolojiyi takip etmektir. Bu basit kılavuz, simülasyon projeleri ile başarı sağlamada önerdiğimiz temel bir çerçeve sunmaktadır. 1. Adım: İşlevsel Özellikler Belgesini Geliştirin Başarılı bir simülasyon projesinin anahtarı, sorunun açıkça tanımlanmış bir deyimiyle, simülasyon modelinin amacı ve modelin bu soruna nasıl yönelteceği ile başlamaktır. Buna Fonksiyonel Şartname diyoruz. İşlevsel Şartnamede ele alınması gereken temel hususlar şunlardır: Sorunun arka planı Hedefler - Neden bu araştırmayı yapıyorsunuz? Ayrıntılı işlem akışı açıklaması ve diyagramları Değerlendirilecek senaryolar. Anahtar Performans Göstergeleri (KPI) - proje hedeflerine dayalı İncelenecek sistemin sınırları Giriş ve Çıkış veri gereksinimleri Animasyon gereksinimleri Sistem varsayımlarını tanımlayın Hedefe uygun çıktıları ta...

Arena Nedir?

Arena bir "İş Süreçleri Simülasyon Yazılımı"dır.  İş süreci ile ilgili kararlarınızı vermeden önce ortaya çıkabilecek etkilerini anlayın. İş süreçleri, boyutunuz veya sektörünüz ne olursa olsun her tür organizasyonda bulunur. Açıkça tanımlanmış ve düzenli olarak optimize edilmişlerse şüphesiz şirketinizin başarısı ve karlılığı için katkıda bulunacaklardır. Belirli bir iş sürecini simule etmek veya modellemek, bu işlemi nasıl geliştireceğiniz konusunda analiz etme ve karar verme becerisi kazandırır. İş süreçleri modelleme yazılımı sayesinde, kararlarınızdan herhangi bir mali yankı ortaya çıkmadan önce iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.  İş süreci simülasyonu, aşağıdaki soruları cevaplama becerisini sağlar; Performans hedeflerimize nasıl ulaşabiliriz?  Kaynakları ne zaman artıracağız ya da azaltacağız?  Bu operasyonel değişikliğin etkisi ne olacak?  Bulgularımı kuruluşa nasıl gösterebilirim?  İş Süreçleri modelleme, aşağıdakileri gerçekleştirme olan...

Ajan Tabanlı Sorunları Çözmek için Ayrık Olay Simülasyonunu Kullanma (Arena)

Mark Grabau, Uzman Veri Bilimcisi Yayınlanma Tarihi: 29 Şubat 2016 On yıl önce, ajan tabanlı modellemeye (ATM) ilk girişimim, Columbus, Ohio'daki bir özel perakendecinin mağaza operasyonları üyesi olarak gelişti. Amaç, markete, yıl içerisinde ve haftanın gününe göre en iyi alışveriş yapan müşteriyi ve ilişkili davranışı ortaya çıkarmak için bir mağazayı modellemekti. Averill Law'un Simülasyon Modellemesi ve Analizi adlı "Simülasyon İncil'i" nin son baskısına danışarak, birçok uzmanla röportaj yaptıktan sonra, Dr. Law'a göre  ATM'nin sadece KOS (kesikli olay simülasyonu)'un özel bir örneği olduğunu keşfetmekten memnuniyet duydum. Eğer bu doğru ise, genel amaçlı bir KOS programında perakende simülasyon için alışveriş modelleri oluşturmak mümkün olmalıdır. Ben başladığımda Ohio Dayton'da bir yüksek öğrenim kurumuna danıştım. Arena'da yapılamayacağını düşünmüştüm ... Ancak yapılabilirdi ve yaptım.   KOS paketleri oluştu...