Ana içeriğe atla

Operasyonel Karar Vermede Arena İle Daha Fazlasını Elde Etmek

Rob Kranz, Yönetmen / GM
Yayınlanma Tarihi: 5 Aralık 2015

Rockwell Automation'da pek çok şirketle Arena® simülasyon yazılımının kullanımı hakkında konuşma fırsatı bulduk. Endüstriden bağımsız olarak, kuruluşların ayrık olay simülasyon yazılımı uygulama şekillerinde bir çok ortak nokta görüyoruz. Birçok şirket simülasyon yazılımını kullanmaktadır, çünkü çözülmesi gereken özel ve acil bir sorunu vardır. Bu sorunlar "stratejik" olma eğilimindedir ve işin yönü ile ilgili büyük resim zorluklarına cevap verecek şekilde tasarlanmıştır. Ayrık olay simülasyon yazılımı, bu türden stratejik zorlukları çözmek için mükemmel bir araçtır. Bununla birlikte, projeyi tamamladıktan ve sonuçlarını sunduklarında, günlük günlük sorumluluklar öncelik kazanır ve simülasyon çağrısı yapılan başka bir stratejik sorun ortaya çıkıncaya kadar, simülasyon yazılımı genellikle rafın üzerine yerleştirilir. Bu tür bir defalık problem çözme, yalnızca bu stratejik zorluklara odaklanmak için önemli ROI üretirken, ayrık olay simülasyonunun kuruluşunuzdaki yararlarını sınırlar. 

Stratejik ve Operasyonel Benzetim Modelleri 

Bir dizi ileri görüşlü şirket, simülasyon kullanımını stratejik kararların ötesine genişletiyor ve operasyonel kullanım için bu modelleri yeniden düzenliyor. Stratejik modeller bir işletme için daha geniş yönlü kararlara eğilimli olmakla birlikte; operasyonel simülasyon modelleri, sürecin mevcut durumuyla ilgili gerçek zamanlı verileri kullanarak süreç çok daha dar bir zaman aralığında nasıl çalışması gerektiği konusunda en iyi kararların alınmasına odaklanmıştır.

Bu neden önemli? Gerçek şu ki, organizasyonlar ve süreçleri dinamik, "canlılar". Her şey değişiyor. Geçen hafta en iyi cevap, bu hafta için mutlaka en iyi cevap değildir. En yüksek performansı korumak için şirketlerin performanslarını düzenli olarak değerlendirmeleri ve işletmelerin en uygun seviyelerde çalışmaya devam etmesini sağlamak için düzenlemeler yapmaları gerekir. Bu artımlı ayarlamalar küçük olabilse de, zaman içindeki kümülatif değeri "stratejik" kararlardan elde edilen değerden daha büyük olabilir.
 
  
Operasyonel Simülasyon Modellerinin Özellikleri

Herhangi bir simülasyonda olduğu gibi ele alınacak ilk konu şudur: Cevaplamaya çalıştığımız soru kaç? Operasyonel modellerde, sorular, mevcut talep yüklerine dayalı olarak personel veya kaynakların tahsisine odaklanır. Aşağıdakiler birkaç örnektir:
  • Mevcut siparişler / talep göz önüne alındığında, kaç kaynağa ihtiyacım var? 
  • Onları nereye atamalıyım? 
  • Gerekli tedaviler göz önüne alındığında hastaları nasıl zamanlayabilirim? 
  • Geçerli bekleme listesi verilen servis personelini nasıl gönderirim?  
Operasyonel simülasyon modellerinin bir diğer özelliği, işlemlerin mevcut durumunu okumak zorunda olduklarıdır. Başka bir deyişle, modelin, simülasyonda ısınma süresi yerine mevcut durumu yansıtan canlı veya gerçek zamanlı verilerle doldurulması gerekiyor. Bu veriler, Arena'da, Nancy Zupick'in bu ayki ipuçları  makalesinde tartıştığı gibi çeşitli şekillerde okunabilir.

Çoğu zaman, operasyonel modeller, simülasyonun optimum koşullar setine yönlendirilmesine yardımcı olmak için optimizasyon kullanır. OptQuest, Arena'ya isteğe bağlı bir eklenti olup, bunu gerçekleştirmek için mükemmel bir araçtır. Optimizasyon, objektif bir fonksiyon ile yürütülür. Bu normalde sürecin karlılığını açıklayan bir denklemdir. Optimizasyon algoritması daha sonra giriş değişkenlerini ayarlar, simülasyonları çalıştırır ve sonra nesnel işlevi en üst düzeye çıkarmak (veya en aza indirilir) için girişler üzerinde en iyi değişiklik yapmayı değerlendirir. Sonuçta, iyileştirilmiş bir çalışma durumunu temsil eden süreç içinde uygulanabilir olanlardan daha iyi bir dizi girdi vardır.

Öne çıkan vaka çalışmamız, MTS Medical Technologies'in operasyonel verimliliği artırmak ve müşterilerinin üretim gereksinimlerini karşılamalarını sağlamak için stratejik bir modeli Arena ile bir operasyonel simülasyon modeline nasıl dönüştürdüğünü açıklıyor.

Kısacası, operasyonel simülasyon modelleri, organizasyonunuzun Arena'daki yatırımınızdan kazandığı değeri önemli ölçüde artırmanın etkili bir yoludur.

Kaynak:https://www.arenasimulation.com/blog/post/getting-more-from-arena-with-operational-decision-making







 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

7 Adımda Başarılı Kesikli Olay Simülasyon Projesi (Arena)

Jon Santavy,  Uluslararası İş Ortağı Yöneticisi Yayın: Kasım 13, 2015 Bir simülasyon projesinin başarıyla tamamlanması için kanıtlanmış bir yol haritası, kurulmuş bir metodolojiyi takip etmektir. Bu basit kılavuz, simülasyon projeleri ile başarı sağlamada önerdiğimiz temel bir çerçeve sunmaktadır. 1. Adım: İşlevsel Özellikler Belgesini Geliştirin Başarılı bir simülasyon projesinin anahtarı, sorunun açıkça tanımlanmış bir deyimiyle, simülasyon modelinin amacı ve modelin bu soruna nasıl yönelteceği ile başlamaktır. Buna Fonksiyonel Şartname diyoruz. İşlevsel Şartnamede ele alınması gereken temel hususlar şunlardır: Sorunun arka planı Hedefler - Neden bu araştırmayı yapıyorsunuz? Ayrıntılı işlem akışı açıklaması ve diyagramları Değerlendirilecek senaryolar. Anahtar Performans Göstergeleri (KPI) - proje hedeflerine dayalı İncelenecek sistemin sınırları Giriş ve Çıkış veri gereksinimleri Animasyon gereksinimleri Sistem varsayımlarını tanımlayın Hedefe uygun çıktıları ta...

Arena Nedir?

Arena bir "İş Süreçleri Simülasyon Yazılımı"dır.  İş süreci ile ilgili kararlarınızı vermeden önce ortaya çıkabilecek etkilerini anlayın. İş süreçleri, boyutunuz veya sektörünüz ne olursa olsun her tür organizasyonda bulunur. Açıkça tanımlanmış ve düzenli olarak optimize edilmişlerse şüphesiz şirketinizin başarısı ve karlılığı için katkıda bulunacaklardır. Belirli bir iş sürecini simule etmek veya modellemek, bu işlemi nasıl geliştireceğiniz konusunda analiz etme ve karar verme becerisi kazandırır. İş süreçleri modelleme yazılımı sayesinde, kararlarınızdan herhangi bir mali yankı ortaya çıkmadan önce iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.  İş süreci simülasyonu, aşağıdaki soruları cevaplama becerisini sağlar; Performans hedeflerimize nasıl ulaşabiliriz?  Kaynakları ne zaman artıracağız ya da azaltacağız?  Bu operasyonel değişikliğin etkisi ne olacak?  Bulgularımı kuruluşa nasıl gösterebilirim?  İş Süreçleri modelleme, aşağıdakileri gerçekleştirme olan...

Ajan Tabanlı Sorunları Çözmek için Ayrık Olay Simülasyonunu Kullanma (Arena)

Mark Grabau, Uzman Veri Bilimcisi Yayınlanma Tarihi: 29 Şubat 2016 On yıl önce, ajan tabanlı modellemeye (ATM) ilk girişimim, Columbus, Ohio'daki bir özel perakendecinin mağaza operasyonları üyesi olarak gelişti. Amaç, markete, yıl içerisinde ve haftanın gününe göre en iyi alışveriş yapan müşteriyi ve ilişkili davranışı ortaya çıkarmak için bir mağazayı modellemekti. Averill Law'un Simülasyon Modellemesi ve Analizi adlı "Simülasyon İncil'i" nin son baskısına danışarak, birçok uzmanla röportaj yaptıktan sonra, Dr. Law'a göre  ATM'nin sadece KOS (kesikli olay simülasyonu)'un özel bir örneği olduğunu keşfetmekten memnuniyet duydum. Eğer bu doğru ise, genel amaçlı bir KOS programında perakende simülasyon için alışveriş modelleri oluşturmak mümkün olmalıdır. Ben başladığımda Ohio Dayton'da bir yüksek öğrenim kurumuna danıştım. Arena'da yapılamayacağını düşünmüştüm ... Ancak yapılabilirdi ve yaptım.   KOS paketleri oluştu...