Gloria Bender, Kurucu Ortak
Yayımlanma Tarihi: 5 Temmuz 2016
Yayımlanma Tarihi: 5 Temmuz 2016
Ulaştırma
Güvenliği İdaresi'nin (TSA) tüm yolcuları ve bagajlarını 450'den fazla
ABD ticari hizmet havaalanında taraması sorumluluğunu üstlendikten kısa
bir süre sonra, bir havacılık endüstrisi uzmanı sorunun güvenlik sorunu
değil endüstri mühendisliği problemi olduğunu belirtti. O zaman gözlem doğruydu ve bugün de geçerliliğini koruyor. Yüz binlerce ABD yolcusu ve bagajını, ticareti kolaylaştıran bir
oranda kapsamlı bir şekilde taramanın zorlukları, muazzam bir işlem
düşüncesini gerekli kılmaktadır.
ABD havaalanlarındaki yolcu tarama oranı bu yaz, 11 Eylül'den bu yana ABD hava yolculuğu trafiğinde gözlenen en güçlü büyümenin bir sonucu olarak, TSA Screener finansmanının düşürülmesiyle aynı zamanda meydana gelen önemli bir odak aldı. Tüm (Endüstri Mühendisi)EM'lerin bildikleri gibi: özellikle varış oranları tarama oranlarını aştığında saniye ve dakika sayılır. Bu, kuyruklar ve katlanarak büyüyen bekleme süreleri ile sonuçlanır. Kuyruk teorisininin ABD yolcularının 60 dakikalık acı çektiren bekleyişle doğrulandığını gördük ve ABD havaalanlarındaki kontrol noktalarında bekleyenleri ve hatta yolcuların uçuşları kaçırdıklarını gördük. Sıkıntıdan öteye geçen bu durum hakkında Airways for America, saat başı herbir yolcu için maliyetin 39.74 dolar olduğunu tahmin ediyor ve ABD verimliliğini düşündüğümüz zaman havaalanı taraması önemli bir endişe sebebiyet veriyor.
EM Zorlukları
Bir havaalanı yolcu güvenliği tarama kontrol noktası (SSCP), yüksek proses ve ürün değişkenliği ve geçici ve yüksek pik talep olan bağımlı sistemler sistemidir. EM araçları, özellikle ayrık olay simülasyonu (DES), güvenlik operasyonlarının geliştirilmesini tanımlamak için uygundur ve TSA tarafından yönlendirilen Kongre tarafından getirilen sorumluluklar dahilinde yapılması gereken güvenlik işlemlerini ve bu yolcuların ve bagajlarının güvenlik taramasını hızlandıracaktır. Aşağıdaki bölümlerde, bu zorlukların her biri ayrı ayrı açıklanmaktadır.
Sistem
Bağımlılığı: ABD havaalanlarındaki SSCP'ler iki tür denetleme
teknolojisi içerir: birisi yolcuları ekrana getirirken diğeri de
yolcuların yanındaki parçalarını ekrana getirir. Günümüzün ekipmanı ve tarama protokolleri seri işlemler olarak yapılır. Bu
iki tarama sistemi yolcu SSCP'ye geldiğinde ve yolcu SSCP'yi terk
edince iki denetleme sistemini bağımlı hale getirdiğinde birleştirilir. Muayene sistemlerinin her biri seri işleme elemanlarından oluştuğu için, ayrı işleme elemanları da bağımlıdır. Gecikmeleri önlemek için denetim sistemlerinin yanı sıra her bir işlem öğesi dengede olmalıdır. Bu dengenin sağlanması, EM araçları için mükemmel bir uygulama alanıdır!
Operasyonel olarak, yolcu, seyir defteri denetleyicisi (TDC) tarafından görsel ve elektronik muayene için biniş kartını ibraz ettiklerinde SSCP'ye girer. Daha sonra, yolcular, tarama için hazırlanacak olan tahliye için hazırlamak için kontrol edilen tüm öğeleri kendi bedenlerinden ve bagajlarından kaldırmalıdır. Sonraki tarama faaliyetlerinin aç kalmasını önlemek için, TDC muayene oranı yolcu bölme oranı ile eşleşmelidir. Aynı şekilde, yolcu boşaltma işlemi, ellerinden çıkardığı eşyaların röntgen muayenesine uymalıdır. Yolcu eşyalarının röntgen muayenesi, Taşımacılık Güvenlik Görevlisi (TSO) tarafından teknoloji yardımıyla yapılan görsel inceleme ile gerçekleştirilir. Röntgen görüntüsü karmaşıksa veya TSO ek taramaya ihtiyaç duyan görüntüleri tanımlarsa, seri işlem gecikir ve potansiyel olarak yolcu boşaltma işlemi durdurulur.
Sistem açısından bakıldığında, yolcuları kaçakların herhangi bir kişiye gizlenmediğinden emin olması için ekran görüntüsü sistemi oldukça basittir. Yolcu, kontratı tespit etmek için tarama cihazına (metal detektörü (WTMD) veya Advance Imaging Technology (AIT) kullanan bir cihaz) girer. Bir WTMD durumunda, yolcular ikinci bir tarama protokolüne tabi olmadan önce metal dedektörü üzerinden ayrılma ve yolculuk etme girişiminde bulunma iznine sahiptir. AIT, ikincil denetimi gerektiren unsurları tanımladığında, yolcu AIT çıkışında kontrollü bir alanda tutulur. Her iki durumda da, müteakip yolcuların birincil muayene edilmesi, yolcuların ikincil denetimi ile ertelenmektedir. Yolcular, aşırı muayene veya sekonder muayeneden kaynaklanan sistem gecikmeleri nedeniyle WTMD veya AIT muayene süreci tarafından kaldırıldıysa, eşyalarını x-ray muayene sisteminden talep ettikleri için yolcu muayene sistemi x'in zamanında tamamlanmasına müdahale edebilir Yolcu eşyalarının muayenesi, tersine, yolcular eşyalarını röntgen muayenesi için sunarken gecikirlerse, zaman zaman WTMD veya AIT boşa çıkar ve böylece verimlilikte genel bir azalma meydana gelir.
Bu sistemlerin verimini dengede tutmak için bir takım stratejiler var. Yeterli sermaye, işletme ve bakım fonları ve alan olduğu varsayıldığında, bu denge, denetim teçhizatı ve personel alımının fazlalığı ile sağlanabilir. Bununla birlikte, Yalın ilkeler bize bunun nihai olarak israf ve sürdürülebilir olmadığını söylemektedir. EM, süreç öğelerinin ve bileşen sistemlerinin bağımlılığını azaltmak için daha verimli, daha üretken yollar arıyor.
Değişkenlik:
Değişkenlik büyük oranda insanların sistemle olan etkileşiminden, hem
de tarama sisteminin konuları (ya da yolcular), aynı zamanda bileşenleri
ya da TSO'lar gibi etkileşimlerinden kaynaklanmaktadır. Bir yolcunun belge sunum hızı, bölünmesi ve tekrar kazanılabilmesi değişkenliği tarama sürecinin hızını kontrol eder. Sık seyahat edenler, bu süreçlerin her birini gerçekleştirmek için en iyi yöntemler konusunda eğitilir; Bununla birlikte, sistemi anlamayan nadir gezginler zorluklar yaşarlar. Bütün yolcuların resmi eğitimi gerçekçi olmadığından ve yolcuların tüm
bu faaliyetleri gerçekleştirme hızında doğal bir farklılık olduğu için
sürecin tekrarlanabilirliğini artırarak değişkenliği azaltmak gerçekci değildir.
Tersine, ayrıntılı eğitim ve denetim protokollerinin belirlenmesi yoluyla, denetim görevlerini yerine getirme TSO hızı sürekli olarak optimize edilmektedir. Bununla birlikte, muayene görevlerinin büyüklüğü muazzamdır ve önemli yorgunluk yaratır. Bu yorgunluğu yönetmek için TSA prosedürleri uygulanmasına rağmen, bir vardiyanın süresi boyunca proses hızındaki değişkenlik meydana gelir.
Bir diğer yan not olarak, süreç düşünürleri havaalanı güvenlik tarama sürecini her havaalanında tekrarlanabilir olmayı tercih ederler ve bu tekrarlanabilirliğin eksikliği medyada ifade edilen alay konusudır. En üst düzey güvenlik seviyeleri için, tarama teknolojisi ile tehdit unsurlarının saptanması, son derece güvenilir ve tekrarlanabilir olmalıdır. Bununla birlikte, kasıtlı olarak güvenlik tarama protokolleri veya uygulamalarına rastgele enjekte edilmesi, sistemin onu yenmenin yollarını belirlemek için gözlemleyebilecek potansiyel olarak kötü aktörleri caydırmak için kanıtlanmış etkili bir stratejidir.
Geçici Olarak Artırılan Talep: ABD havacılık çizelgeleme ağı çoğunlukla merkez ve konuşma stratejisine bağlı. Bu
planlama yaklaşımı konuşan şehirlerden bir merkez kent merkezine
gelmeleri için yolcuların yolculuklarının bir sonraki bölümüne taşınacak
daha büyük uçaklar üzerinde konsolide olmasını gerektiriyor. Bu yaklaşım, konuşma şehirlerinden gelen tüm uçuşların çok dar zamanlı pencerelere ulaşmasıyla en çok yolcu taşıyor. Bu çizelgeleme yaklaşımı, havayolları için en karlı olanıdır ve yolculara en çok seyahat yerini en düşük maliyetle sunmaktadır. Bununla
birlikte, yolcu talebinin çok yoğunlaşmasına ve tarama sistemi
talebinin dramatik bir şekilde yükselmesine neden olmaktadır. Tabii
ki, yüksek düzeyde zirve talebi tarama süreci unsurlarının değişkenliği
ile birleşince, tarama sistemlerinin tasarımı ve işletilmesi önemli bir
teknik zorluk oluşturmaktadır. Bu zorluğun karmaşıklığı aldatıcıdır, çünkü SSCP süreci son derece otomatik değildir.
Neden DES?
Tarama teknolojisi teknolojik olarak artmasına rağmen tarama teknolojilerinin bugüne kadar SSCP'ye entegrasyonu düşüktür. Bu düşük teknoloji entegrasyon yaklaşımlarının eserleri, tarama süreçlerinin seri doğasını ve tarama görüntülerinin insan incelemesine nihai bağımlılığı içermektedir. Bununla birlikte, önemli yolcu artışı ve TSO finansmanında azalma nedeniyle oluşan mükemmel fırtınaya bağlı olarak, TSA, Kongre tarafından hem tarama hem de ürün geliştirmede yenilikler konusunda agresif bir şekilde teşvik edildi. Yeni bir örnek, Delta Air Lines ile işbirliği içinde Hartsfield-Jackson Atlanta Uluslararası Havaalanı'ndaki yenilik şeritlerinin uygulanmasıdır. Teknoloji ilerlemeleri, yolcu tahliyesi için stratejiler ve müteakip denetimin seri olarak değil paralel olarak işlenmesini gerektiren öğeleri yanı sıra, boş kutuları toplama ve boşaltma alanına otomatik geri getirme stratejilerini de içeriyor.
SSCP'nin karmaşıklığı, DES'yi potansiyel sistem geliştirmelerini değerlendirmek için mükemmel bir araç yapar. Sistem donanımlarının etkisini doğru bir şekilde değerlendirmek için, tüm etkileşimleri, süreç dağılımlarını ve yolcu davranış özelliklerini doğru ve ayrıntılı olarak yansıtacak şekilde hızla yapılandırılabilen bir araç kullanmak önemlidir. Tabii ki DES, bu sistem geliştirmelerinin hızlı ve düşük maliyetli değerlendirilmesi için mükemmeldir.
Bu tartışmanın öncelikli olarak ABD havaalanlarında geçerli olduğunu unutmamak önemlidir. ABD havaalanı güvenliği, TSA tarafından yürürlüğe konan Federal yasalar tarafından yönetilir. TSA güvenlik politikası ve protokolleri, yerel yönetimlere ait ve bunlar tarafından kontrol edilen ve çeşitli paydaşlar ile işbirliği içinde çalışan ABD hava alanlarına uygulanır. Tüm havaalanı güvenlik tarama ekipmanları, sıkı performans gerekliliklerine dayalı olarak, TSA tarafından belirlenmiş ve ödenen onaylanmıştır. Yeni güvenlik teknolojisinin ve sistemlerinin tanıtımı, sınırlı pilot programlar aracılığıyla yakından yönetilmektedir. Sonuç olarak, havaalanı güvenliği alanındaki gelişmeler, günümüzün hızlı teknoloji yaşam döngüsünün nimetlerine meydan okuyan bu yüksek düzenlenmiş işletme ortamında gerçekleştirilmelidir. Ne olursa olsun süreç düşüncesi hakim olmalıdır!
Kaynak:https://www.arenasimulation.com/blog/post/airport-terminal-security-screening-checkpoints-still-an-industrial-enginee
Yorumlar
Yorum Gönder